07:48 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گروه خودروسازی

تولید ۴۰۵ هزار خودرو سواری در نیمه نخست سال جاری
نماد برتر- اعلام صورت‌های مالی خودروسازان بزرگ کشور به بورس نشان می‌دهد که تیراژ تولید آن‌ها در شش ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حاکی از افزایش ۱۰ درصدی تیراژ تولید خودروهای سواری دارد.
خودروسازان داخلی به لحاظ تولید، چگونه عمل کرده‌اند؟
نماد برتر- براساس آمار، تولید خودروی کشور در بخش سواری از ابتدای سال جاری با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شده است که دراین راستا ایران‌خودرو طی پنج ماهه ابتدایی سال جاری افزایش ۳۹ درصدی در تیراژ تولید خود رقم زده و سایپا نیز علاوه بر افزایش تیراژ محصولات داخلی، تیراژ مونتاژی‌ها را کاهش داده است.
گردونه ایران‌خودرو برای انتخاب برندگان از میان بیش از ۳۲۰ هزار نفر چرخید
نماد برتر- ظهر امروز (سه‌شنبه) مراسم قرعه‌کشی طرح پیش‌فروش مشارکت در تولید ایران‌خودرو میان بیش از ۳۲۰ هزار نفر ثبت‌نام‌کنندگان این مرحله از فروش برای ۴۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو در قالب پنج محصول این خودروسازی در حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار شد.
الون ماسک وارد باشگاه ۱۰۰ تایی ها شد
نماد برتر- با ادامه رکوردشکنی های سهام تسلا، ثروت الون ماسک از ۱۰۰ میلیارد دلار نیز عبور کرد.
ادغام دو غول خودروسازی جهان کلید خورد
منابع آگاه از تلاش دولت ژاپن برای ادغام خودروسازی نیسان و هوندا خبر دادند.
افزایش ۵ تا ۷۰ میلیونی قیمت محصولات یک خودروساز نسبت به بازار
نماد برتر- شرکت مدیران‌خودرو که تولیدکننده محصولات خودرویی چینی است حتی از بازار آزاد نیز گران‌تر می‌فروشد. این در حالی است که در سال گذشته در پی گران‌فروشی‌های مداوم، پرونده‌اش تعزیراتی هم شد اما دست از گرانفروشی برنداشت.
خودرو‌های جدید در راه است
نماد برتر- مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که برنامه سایپا در توسعه محصول و تولید خودرو‌های جدید، تحولی اساسی در تاریخ این خودروساز است.
رکوردشکنی های تسلا ادامه دارد
نماد برتر- خودروسازی تسلا به دهمین شرکت باارزش آمریکا تبدیل شد.
ثبت نام ۶۰ هزار نفر برای خرید خودرو K۱۳۲ /قیمت رقابتی خواهد بود
نماد برتر- قائم مقام ایران‌خودرو در امور بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش با اعلام این خبر که بیش از ۶۰ هزار نفر برای خودوری k۱۳۲ پیش ثبت نام کرده‌اند گفت: قیمت توافقی برای این خودرو در نظر خواهیم گرفت اما سعی ما بر این است تا با کمترین هزینه‌ این پروژه را به سرانجام رسانده و در نهایت نیز قیمت آن توسط مراجع نظارتی تایید خواهد شد، اما قطعا با توجه به ویژگی‌های این خودرو، مشتریان در زمان عرضه متوجه قیمت عادلانه آن خواهند شد.
توسعه خودروسازی از طریق چینی ها تنها راه ممکن
نماد برتر- اگرچه میزان تولید خودرو در چین طی سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ همواره روندی نزولی را طی کرده اما این کشور در سال ۲۰۱۹ با تولیدی بالغ بر ۲۵ میلیون دستگاه خودرو سواری و تجاری همچنان بزرگترین تولید کننده انواع خودرو در جهان محسوب می شوند. خودروسازی در چین از دههٔ ۱۹۹۰ با شیبی فزاینده توسعه یافت بطوریکه در سال ۱۹۹۲ تولید خودرو در این کشور برای نخستین بار از مرز یک میلیون دستگاه در سال گذشت. این روند همچنان ادامه یافت و تا سال ۲۰۰۰ سالانه بیش از دو میلیون خودرو در چین تولید شد.
تغییرات مدیریتی فولکس واگن ادامه دارد
نماد برتر- برنهارد میر پس از پنج سال از ریاست خودروسازی اشکودا کنار می رود.
داخلی‌سازی تمام قطعات خودرو دور نیست/امضا ۴۸ قرداد با دانش‌بنیان‌ها
نماد برتر- طبق اعلام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، با هدف بومی‌سازی قطعات مورد نیاز صنعت خودرو، با ۴۸ مجموعه دانش‌بنیان قرارداد همکاری امضا شده است.
گردونه سایپا برای بیش از ۲۴۳ هزار نفر چرخید
نماد برتر- پس از ثبت‌نام طرح پیش‌فروش یکساله محصولات گروه خودروسازی سایپا که با عرضه ۴۰ هزار خودرو در قالب ۹ مدل خودرو هفته گذشته انجام شد، مراسم قرعه‌کشی آن برای مشخص شدن منتخبان این طرح صبح امروز (یکشنبه) با حضور نمایندگانی از نهادهای نظارتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
بازگشایی کارخانه‌های مرسدس بنز در بحبوحه کرونا!
نماد برتر- دایملر، شرکت مادر مرسدس بنز آلمان به تازگی اعلام کرده که قصد دارد از تاریخ ۲۰ آوریل سال جاری میلادی خط تولید و فعالیت برخی از کارخانه های خود در آلمان را از سر بگیرد.